Al Jazeera English
TV
Pan Arab

Overview
Al Jazeera English was launched in 2006, is among the largest news organizations with 80 bureaus around the world. 

Al Jazeera English is an English-language news owned and operated by Al Jazeera Media Network broadcasting from Doha, Qatar.

The channel had expected to reach around 40 million households, but it far exceeded that launch target, reaching 80 million homes. As of 2009, Al Jazeera's English-language service can be viewed in every major European market and is available to 130 million homes in over 100 countries via cable and satellite.

 

نظرة عامة
الجزيرة الإنجليزية قناة إخبارية على مدار اليوم ناطقة بالإنكليزية تعتبر فرعا من شبكة قنوات الجزيرة، تم اطلاقها في 15 نوفمبر 2006. تهدف لتغطية الأحداث في الشرق الأوسط والعالم باللغة الأكثر انتشارا حاليا. تعتبر الجزيرة الإنجليزية أول قناة دولية إخبارية ناطقة بالإنكليزية مركزها الرئيسي في الشرق الأوسط وتحاول إيجاد تواصل بين هذه المنطقة وأكثر من مليار ناطق بالإنجليزية حول العالم.

تمتلك الجزيرة الإنجليزية أكثر من 18 مكتباً خاصاً بها حول العالم. وتستفيد القناة من مكاتب الجزيرة العربية مما يرفع عدد مكاتبها إلى ستين مكتباً. يتركز بث الجزيرة الإنجليزية على أربعة مكاتب رئيسية تتعاقب في البث على مدار اليوم (بدل الطريقة التقليدية في اعتماد مركز بث وحيد)، المكاتب الأربعة تقع في كوالالامبور، الدوحة، لندن، واشنطن دي.سي.

Show more